Hot Pink Glitter Pointer
Hot Pink Glitter Pointer

perjantai 4. marraskuuta 2016

4. DIGITAALINEN PORTFOLIOTEHTÄVÄ

Voisin top-jaksolla käyttää näitä menetelmiä ottamalla kaikki lapset yksilöinä huomioon, sekä asettamalla tavoitteita ja luomalla hyvin suunniteltuja suunnitelmia ohjaamiseen liittyen, sillä se toimii paremmin, kuin huonosti suunniteltu. Hyvän ilmapiirin luominen sekä lasten, että aikuisten keskuudessa. Ottamalla pienryhmiä kerrallaan, niin on helpompi ottaa kaikki huomioon, sekä se vähentää "suorituspaineita" ja jännitytä. Motivoiva ohjaus on todella tärkeää, pitää olla positiivinen, ja pitää olla läsnä, rauhallinen, motivoiva ja kannustava lapsia kohtaan. Pitää pitää huoli, että kaikki osallistujat kuulevat ohjeet ja että ryhmä on toimiva, sekä yksinkertaiset ja toimivat ohjeet ovat tärkeät ja pitää ottaa huomioon se, että jokainen lapsi ymmärtää. Täytyy pitää rauhallisuus yllä kokoajan, ettei ketään satu tai ettei kukaan ole arka tulemaan mukaan

esimerkkitilanne.

Olen ohjaamassa pienryhmää liikuntasalissa. ryhmä on aluksi rauhaton eikä oikein tahdo keskittyä mihinkään, kun annan ohjeita ryhmä alkaa puhumaan päälleni. lopetan puhumisen ja odotan kunnes lapset huomaavat että en puhu. Jatkan kertomalla rauhallisesti ja motivoiden, miksi on tärkeää, että pitää noudattaa sääntöjä, sekä olla hiljaa ja lapset rauhoittuvat ja saan jatkaa ohjeiden antoa. kun kysyn ymmärtävätkö kaikki mitä pitää tehdä, lapset sanovat kyllä ja ryhtyvät toimimaan. eräs arka lapsi ei uskalla osallistua tasapainoiluun, sillä pelkää että hän kaatuu ja satuttaa itsensä. Ohjaan lapsen toimimaan motivoiden, kannustavasti ja rauhallisesti, sekä tuen ja avustan lasta siinä, ettei häntä pelota. Kun lapsi on suorittanut tasapainoilun menen rohkaisemaan ja kehumaan lasta. Tietenkin myös muut saavat palautetta toiminnastaan kannustavasti ja rakentavasti eikä syyttäen.


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Hot Pink Glitter Pointer